Jan 24, 2011

kawan baik vs kawan biasa2

entri kali ni adalah versi membebel.asik tengok gambar, boring la pulak kan. berbalik pada tajuk di atas,saya dengan ini..*eh dah macam tulis surat rasmi la pulah.dush,amik ko sebijik. ada sketsa sket i nak buat untuk entri ni.sketsa yang bertajuk..kawan baik vs kawan biasa2.



babak 1: keluar tengok wayang......*eceh,siap ada babak bagai.

kawan baik tengah tidur
adahadawiya: kawan baik,jom keluar pegi tengok wayang.
kawan baik: aku ngantuk dow,malas ah.
adahadawiya: ala jom la..jom la..jom la..
kawan baik: sebok la kau ni,aku penat ni,nak tido.
adahadawiya: jom la.jom la.(sambil goyang2kan badan kawan baik)
kawan baik: yela.yela.kejap aku pi mandi.

kawan biasa2 tengah tidur
adahadawiya: kawan biasa2,jom keluar pegi tengok wayang.
kawan biasa2: erm..(dalam hati "sebok la dia ni")
adahadawiya: ala jom la..jom la..jom la..
kawan biasa2: err,ok jom la.(dalam hati menyumpah2)

ok sekarang jom tukar watak

adahadawiya tengah tidur
kawan baik: adahadawiya,jom keluar pegi tengok wayang.
adahadawiya: ok,tapi kau kena belanja aku.hehehe
kawan baik: manyak cantik muka ko,ingat aku cop duit ke?
adahadawiya: ala, aku bajet takdak le.
kawan baik: yela.yela.pi siap cepat.

kawan biasa2: adahadawiya,jom keluar pegi tengok wayang.adahadawiya: ok,tapi kau kena belanje aku.
kawan biasa2: erm..(dalam hati "dia ingat aku cop duit ke")
adahadawiya: aku bajet takdak ni.
kawan biasa2: err,ok la camtu.(dalam hati menyumpah2)


babak 2: keluar date
nampak kawan baik nak keluar
adahadawiya: kawan baik,mau kemana?
kawan baik: keluar date
adahadawiya: nak ikut!
kawan baik: pale hotak kau,aku nak date pun nak ikut ke?
adahadawiya: ahahaha..memain je la.

nampak kawan biasa2 nak keluar
adahadawiya: kawan biasa2,mau kemana?
kawan biasa2: keluar dengan kawan.(sebenarnya nak pegi date)
adahadawiya: nak ikut!
kawan biasa2: erm.nak ikut ke?kita nak keluar dengan ali.kalau nak ikut jom la(dalam hati "sebok je")
adahadawiya: Laa..keluar dating ke?cakap la awal2.


babak 3: pinjam duit

kawan baik: woi adahadawiya, hari tu kau pinjam duit aku bila nak bayar?
adahadawiya: esok la aku bayar ek, tak withdraw lagi la duit.
kawan baik: tu je la alasan kau.kang aku tak bagi pinjam lagi kang kesian pulak.
adahadawiya: esok aku janji aku bayar.hehehe
kawan baik: tersengih2.sepak kang.

kawan biasa2: adahadawiya,hari tu awak ada pinjam duit kite kan.
adahadawiya: ade ek?esok aku bayar ek.tak withdraw lagi la duit.
kawan biasa2: takpe,kite tak kesah.(dalam hati: buat2 lupe pulak,da pinjam taknak bayar)

babak 4: pegi pasar malam

adahadawiya: wei kawan baik,jom pegi beli pau pulak.pastu aku nak beli karipap dengan nasi ayam
kawan baik: mak aih kau ni, mane la tak gemok.cube la diet sket di samping jimat duit tu.takde2,pegi beli nasik ayam dengan air jek,pastu balik.
adahadawiya: yela.yela.

adahadawiya: wei kawan biasa2,jom pegi beli pau pulak.pastu aku nak beli karipap dengan nasi ayam
kawan biasa2: erm..ok jom(dalam hati: mane la tak gemuk budak ni,melantak jek)

babak 5: kejut 

adahadawiya tengah nyenyak tidur
kawan baik: oi adahadawiya, bangun la pegi kelas.
adahadawiya: aku malas la nak pegi kelas hari ni kawan baik.
kawan baik: ah takde2,hari tu kau da ponteng.hari ni bangun pegi kelas!(sambil menendang2 kaki adahadawiya)
adahadawiya: yela.yela.aku bangun la ni.

kawan biasa2: adahadawiya,awak taknak bangun pegi kelas ke?
adahadawiya: aku malas la nak pegi kelas hari kawan biasa2.
kawan biasa2: ok.(dalam hati: memang pemalas,asik ponteng jek keje die.mane la tak failed)

babak 6: menyanyi

adahadawiya sedang nyanyi lagu ziana zain tanpa menghiraukan pitching nye yang ke laut
kawan baik: oi,diam la.tak sedap la kau nyanyi
adahadawiya: alah,kau jeles.
kawan baik: jeles mende nye, cair da taik telinga aku ni dengar kau nyanyi.
adahadawiya: terus menyanyi tanpa menghiraukan jelingan manja kawan baik.
kawan baik: skati kau la adahadawiya....*sambil mengeluh

adahadawiya sedang nyanyi lagu ziana zain tanpa menghiraukan pitching nye yang ke laut
kawan biasa2: tersenyum simpul sambil memandang adahadawiya(dalam hati: ee budak ni,kalau suara sedap takpe la jugak)
adahadawiya: apsal kau senyum2?tak sedap ek aku nyanyi?
kawan biasa2: hehe,sebab kau nyanyi sedap la aku senyum.(dalam hati: telinga dia pekak ke?duh...)


kesimpulannya di sini, seorang kawan yang baik akan bersikap jujur dengan kawannya. tetapi kawan biasa2,lebih kepada mahu menjaga hati kawan tapi dalam hati hanya tuhan yang tahu.
jadi,renung2kan la.anda semua mahu jadi seorang kawan yang baik atau seorang kawan yang biasa2.
it's up to you to decide. as for me,i lebih prefer untuk jadi kawan yang jujur.

selamat beramal..

2 Comments:

At Jan 24, 2011, 2:43:00 PM , Blogger ChoCoLieTa said...

hehe..
pnt aku bce..but nice..:)
follow blo aku ni..hehee
http://akuchocolieta.blogspot.com/

 
At Jan 24, 2011, 5:23:00 PM , Blogger ikeen said...

smart..aku suke cite ko adah..haha

 

Post a Comment

sila menconteng arang ke muka page ini

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home